torsdag 23 februari 2012

ooops.. vad längesedan det var jag skrev..

Loggade in på min sida här nu och insåg att det var MYCKET längre sedan jag skrev än jag trodde.. inget höst eller jul här alls och det är slutet av februari!
Göta Petter säger jag bara! Så dåligt av mig.. Mycket har hänt, inte så mycket negativt, bara att jag har haft fullt upp med jobbet och familjen.. och så har jag i stort sett varit förkyld eller sjuk i ett halvårs tid..

Idag ligger jag till sängs med luftrörskatarr, en ordentlig förkylning.. utanför skiner solen och snön smälter sakta bort.. sådana vårkänslor som spritter i kroppen (trots min ganska höga feber!) Jag vill verkligen ha påsk nu, med påskliljor, snödroppar, vide kisar och tulpaner! Barmark för härliga promenader och första vårfikan i solen.. och ta mig tusan, i år SKA jag ha en hammock =)Hade varit trevligt med en altan med, men det får vänta..

Köket och badrummet är sedan ett bra tag tillbaka skrudat i sommarens färger, men pga olika sjukdomar som jag fått varje helg har inte de röda gardinerna från sovrummet bytts ut, ej heller har sommargardinerna kommit fram i vardagsrummet.. men snart så =)Ska bara orka ställa mig och stryka..

Det enda regelrätta "julpynt" som faktiskt är kvar är stjärnan på altanen... men den basar inte JAG över.. det gör Sambon..
Vi vill ha några mysiga lyktliknande saker som kan hänga där ute och lysa upp om kvällarna.. men vi har inte hittat några som går på el.. För visst skulle det väl vara mysigt att ha någon fin ljuskälla på vår gamla punsch veranda?! Längtar tills den blir i ordning över huvudtaget!
Vet ni några sådan lyktor så säg gärna till!

Sambon har tagit ledigt från jobbet idag och ska äntligen spackla, slipa och måla väggen bakom tvn. Han har för längesedan satt igen en dörr där, men det har liksom inte blivit klart.. den väggen ska målas vit.. och jag tyckte att när han ändå håller på kan han väl måla ALLA vägarna.. men det tyckte inte han.. =/
Längtar tills HELA vardagsrummet blir klart och ETT istället för två rum!

Ytterligare en grej som står på att göra listan för Sambon är att fixa led stången i trappan.. (Vi har ingen uppsatt).. vi har funderat på vad vi vill ha för sorts led stång.. men så såg vi utsidan av en bok som hette något i stil med "Renovera tidsenligt" med en bild som likande vårt hus och en bild på en trappa med vår gamla led stång.. KUL =) så hittar vi alla delarna igen nu så blir det den, fast målad =)

Längtar även efter att garaget ska bli klart så vi kan lämna det projektet bakom oss och börja röja ur alla saker från verandan.. samt att vi kan börja få en fungerande trädgård..

Dessvärre står mycket större projekt för dörren, så det blir väl inget av med vad jag önskar.. Vi måste ta ställning till om vi ska bygga till eller inte, och vi måste byta taket på huset!

Men ohh.. jag vill bara drömma om hur det är när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar