måndag 29 augusti 2011

Höst i mitt hjärta.

Det har börjat bli höst i mitt hjärta, årstiden utanför är dock inte riktigt där än. Eller kanske är det för att jag inte mår bra som jag behöver omgärda mig med färg, ljus, mys och varma drycker. Har sjukskrivit mig en vecka, det går inte att arbeta när huvudet är någon annanstans. Hade det varit för något år sedan som detta hänt så hade jag brutit ihop totalt. Nu känner jag mig bättre, mer lugn, högre över vattenytan.. Klart jag är ledsen, trött, nedstämd, ofokuserad och gråter.. men inte som när jag har en depression.. långt ifrån.. Men jag orkar inte arbeta utan försöker istället ta det lugnt och småpyssla med saker hemma som får mig att glömma en stund. Några större saker orkar jag inte med. Det är inte lätt att gå och vänta på svar, inte heller på att hoppas att något inom mig ska försvinna bort, som läkarna vill.. något som jag så gärna ville ha där. Så jag försöker fylla dagarna med att plocka lite, och pyssla lite. Funderar på att ta bort mina rosa blommor och ändra till rött i köket istället.. om det kanske blir varmare.. Kanske börja så smått med julklapparna som jag ska göra till mina närmsta.. eller varför inte slå in Lillemans presenter.. Vi får se, klarade av att handla på egen hand idag även om det var riktigt jobbigt. Gjorde det efter provtagningen idag, där jag för övrigt stortjöt på toaletten i väntrummet efteråt..

Ska nu försöka sova en stund innan det är dags att hämta Lilleman vid skolbussen.. Min lille solstråle! Utan honom hade jag mått ännu värre.. Och jag längtar till mina grabbar är hemma, så vi kan mysa alla tre!

Ha en härlig sommarhöst // Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar