söndag 24 juli 2011

En idé börjar ta form

Vi var på NK;s häromdagen. På heminredningsplanet fanns en stolpe med många små tavlor som utgjorde en helhet. Fin tyckte jag. Kusin Vitamin sa, ja men inte hemma hos mig. Nej, inte hemma hos mig heller sa jag, fast började ändå fundera.. varför inte..
Varje liten tavla kostade 995 kr, och tillsammans var det ca 20 tavlor. Eftersom det var helheten som gjorde det, och jag inte ens hade råd med en av dem så tog en idé sakta form i mitt huvud.. kanske är det detta som jag har letat efter att ha i min trappa.. fast ändå inte..

Jag tänker att om jag gör de där tavlorna själv, med saker som passar vår familj, några foton, bilder och målningar som blir ett "konstverk" om OSS.

Idén har börjat gro, och förhoppningsvis ska jag orka genomföra den.
Men bara att jag känner lusten till att skapa är något stort och ett rätt steg i min läk process. Fortsättning följer... förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar