onsdag 5 maj 2010

Vårrenovering

Vi renoverar hallen, så vi bor i mitt gamla hem, Lilleman och jag. Även om det fungerar bra så har vi lite hemlängtan. Det är jobbigt att inte bo tillsammans med Sambon. Samtidigt så är det jobbigt att ha både mina och Lillemans saker i samma rum, det får liksom inte plats.. Vi har bott här en månad nu, och antagligen blir det en månad till..

Vi ser nästan aldrig Sambon, han fixar med huset och med bilarna, kommer endast hit en liten stund en del kvällar, men han måste ju fixa med allt så det förstår jag.. =(

Jag har ingen direkt studiero heller, kan inte komma in i pluggandet på samma vis.

Får skicka Sambon efter grejer och kläder hela tiden. det jag skickar hem ligger i sina påsar hemma, så där har jag ju att göra sedan.. Dessvärre får jag ju tvätta allt som ligger framme, rubb och stubb.. eftersom jag fick en allergisk reaktion vid rivandet, och det dammet är över hela huset..Suck..

Börjar få abstinens efter att få dona och göra fint med, dock inte vanliga husgöromål..

Sambon sa att mina pelargoner blommar, och att mina murgröna är halvdöda. Suck

Men det finns mycket bra grejer med att bo här, vi varierar vem som ska laga middag. Om jag är på Zumba, promenader, jobbar eller andra grejer så kan ofta jag få barnvakt till Lilleman. Alltid trevligt sällskap! För att inte nämna grannarna, det blir ofta fotbollsmatcher och Lilleman är stormförtjust!

Det är trevligt att bo här, att umgås.. om jag bara hade haft mina grejer, större yta och framför allt min Sambo här.

// lilla k

1 kommentar:

  1. Du ska se att tiden går fort! Snart kan ni flytta in i ert vackra hus igen!
    Kramar
    /Johanna

    SvaraRadera