tisdag 8 juni 2010

Skogspromenad




På grund av att vi bytt kamera, som jag inte hade installerad på min dator så har bilder och text uteblivit ett tag här på min blogg.. men nu börjar jag få bukt med det.. förstår dock ännu inte hur jag får ner fotostorleken när jag fotat i RAW.. hoppas Sambon kan hjälpa mig snart.. =) Hur som helst så var jag och min Lilleman för länge sedan ute och fotade vårtecken, och tog en härlig skogspromenad.. de bilderna kommer här =)

Visst känns det som om hela skogen är fylld med mystik när man hittar en ihålig sten eller en trappa som naturen skapat. Det är så mäktigt att det blivit så, kanske gömmer dessa vackra naturliga ting, saker som inte är så naturliga... kanske sitter det små tomtar och troll och kikar på oss där vi går eller kanske ett skogsrå smyger på oss mellan trädstammarna längre in.. Sagorna vävs in i verkligheten, men att fantisera är ju bra, så länge det inte skrämmer en till mardrömmar.. Jag fortsätter berätta min saga där vi går, Lilleman och jag, och vi sveps iväg på fantasins vingar tillsammans med solens strålar och fågelkvitter. Hand i hand, med kameran i högsta hugg, ifall vi råkar få syn på något spännande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar