tisdag 29 december 2009

Vårt vinterpyntade sovrum


Det finns två rum i vårt hus som nästan är färdiga, vårt sovrum och Lillemans sovrum..
När jag kommer upp i vårt sovrum känner jag glädje och lugn, något som jag verkligen behöver.. Att ha det vitt runt om mig mår jag bra av, Det vita går att komplettera med de gamla möblerna som jag har allt för få av, ännu.. Det vita gör även att jag kan ha de färger jag känner för på textilierna i rummet. Förr om åren har det betytt att jag bytt färger i rummen varje säsong, om inte fler gånger.. Men sen vi fick i ordning i sovrummet har jag inte bytt gardiner en enda gång märkligt nog, istället skiftar färgen endast tillsammans med sängkläderna och mindre tillhörande accessoarer.. Så värst vinterpyntat är det därför inte, förutom en adventsstjärna, julpåslakanen och min lilla julmus.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar