måndag 28 december 2009

Mina målningar



Hennes Verklighet Ilska
Dessa båda bilderna målade jag samtidigt, för något år sedan.. och då menar jag verkligen samtidigt, jag drog ett penselstreck på den ena, och i nästa stund drog jag ett på den andra. Varför den blå heter som den gör vet jag faktiskt inte.. det bara är så.. det är Hennes Verklighet, alla tolkningar är välkomna! Ilska däremot, är det röda sprakande håret och de svarta ögonen, här kan man istället undra varför hon är så otroligt arg..?
Efter att jag färdigställt målningarna bröt jag ihop fullständigt, jag bar på så mycket negativ energi som bara måste ut.. så mycket känslor som bara var tvungna att få sitt utlopp i något.. vilket de fick i dessa båda målningar.. Det konstiga kan jag tycka idag, är att jag då egentligen inte hade anledning att må dåligt.. inte jämfört med dagens läge..

Jag har inte kunnat måla på det viset sedan dess, inte så att jag kan släppa taget så totalt, för att sedan kunna samla ny positiv energi.. vet inte om det är för att jag inte vågar släppa taget så totalt, jag kanske är rädd för att tappa taget totalt och sedan inte komma upp igen.. Hur som helst betyder dessa målningar mycket för mig, och fast de inte har rätt proportioner eller vinklar så säger de ändå något till mig, de symboliserar något för mig, eller också symboliserar de mig som person.. Det finns två målningar till i denna serien, men jag kan än så länge bara se dem i mitt huvud, den ena går i grönt och den andra i gult, tror jag.. Vi får väl se om de någonsin kommer att bli färdigställda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar