måndag 21 september 2009

Söndag

Har städat efter kalaset, dammsugit, tvättat och diskat, sånt där ni vet... Målat lite på sandlådan och märkt och sorterat Lillemans kläder..
Han har vuxit så mycket att jag fick ta ur halva garderoben från lådan, för att det var för kort!! Får kolla över vad jag har i mina spargömmor, men jag misstänker att han behöver några ordentliga mjukis/sportdressar, för mjukisdressar är det inte många kvar.. fick ta undan sista adidasdressen idag.. och det är så smidigt att ha sådana kläder under vinterkläderna..

Min guddotter fyllde två, så hennes kalas var vi såklart också på =) En sån sötnos hon är!! sprang runt i sin söta klänning med klipsörhängen och tiara =)

När vi kom hem fotograferade vi grabbarna lite, Yekisan, Sunes matte och jag =)Jag ahr inte hunnit gå igenom bilderna än, men jag hoppas att det blev några bra iaf =)

Sedan tittade jag av en slump på gamla kylskåpet och såg att Lilleman satt ihop mitt namn med bokstäver på kylen, i fel ordning iofs, men alla var där =) För att vara på säkra sidan (att det var han som gjort det) blandade jag alla bokstäverna och bad honom sedan göra det igen, vilket han kunde =) Sedan bad jag honom "skriva" sitt eget, och de hamnade i rätt ordning. Till sin pappas namn kunde han nästan ta ut alla bokstäver, vi hade bara ett n, och det krånglade till det lite, men i övrigt kunde han =) Sedan tog han fram morrhoppas, storkusins, mormors, morfars och farfars första bokstav =) Jag blev imponerad kan jag säga =)

Min söta lilla Lilleman, han börjar bli så stor!

Efter det har jag suttit framför datorn och skrivit på mina dugga frågor, medan Lilleman tittade på Oliver och gänget, ätit och slutligen somnat =)
Jag har duggan på tisdag.. blä... Nu efter sex timmar framför datorn, ger jag upp.. får läsa igenom det och ta det sista imorgon.. såå trött.. har inte tagit det lugnt fem minuter denna helgen.. men den har ändå varit bra =)

Sambon och Lilleman sover sedan länge =)och nu är det även dags för mig att krypa till kojs.. Min sköna säng lockar =)

Dröm sött

Kram Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar