onsdag 5 augusti 2009

Musik som berör, ur olika vinklar

Vår sista dans av Melissa Horn

Jag vet vad som måste göras
Ändå sitter jag kvar här
Och det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är

Och om jag behöver förklara
Den skugga som vilar i tiden
Förstör inga minnen, du vill inte se mig såhär

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder någonstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Jag vet vad som måste göras
Ända sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i

Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att måste ta steget ur vår sista dans

Älskling hör på, jag tar steget ur vår sista dans


Reason to Cry
av Takida

All this time with you
You really loved me despite my faults, and you knew

And you're not coming back
I got a reason to cry

The bottle's empty and cold
Just like I've been since I heard that you died alone

You're finally home now and I try to accept that you're gone
I wish I could have been there for you all along

With your back against the ground

All I want all I need is to make you breathe
All that I want all that I need is to make you breathe

Yeah you failed somehow but I know that you tried

It's all that I want it's all that I need, please begin to breathe


Saknar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar