söndag 9 augusti 2009

Födelsedag och semester

Födelsedagen har passerat. Jag var ledig från jobbet den dagen så vi (Lilleman och jag) följde med Storkusin och Mormor till havet och badade, trots min dunderförkylning. På eftermiddagen åt vi hemlagad pizza. Jättegott.. På kvällen bröt jag ihop.. du skulle ju ha hört av dig idag.. jag ville inte fylla år utan dig. Vi satte igång en film, så att tankarna skulle skingras, vilket fungerade ganska bra.

Firade mig en dag efter, med pastasallad, tortano och fika efteråt.. Väldigt många av mina närmaste kom, något som kändes riktigt, riktigt bra. Saknaden efter dig fanns så klart där hela tiden ändå, men det underlättades av att mina nära var där. Höll på att börja gråta varje gång en ny person dök upp =)

Fick jättefina grejer! Fina blommiga sängkläder och fyra trisslotter. Ett paket på posten från Kusin Vitamin med riktiga Legally blond pennor =). Av Sambon och Lilleman fick jag två tidningar, en liten ljuslykta och tre Tildaburkar. En fin badolja av min ena moster och en fin kökshandduk av min andra. Av Kusin Vitamins mamma och pappa fick jag rosenbönor i en söt liten påse och en fin kruka med ett jättevackert blomarrangemang som hon gjort, med höstanemon tror jag. Yekisan och Stor Kusinen kom med en söt blommig skål med godis, med orden att min present är försenad.. =) Mormor och morbror kom med ett kuvärt med pengar, behövs ju alltid =) Av vännerna fick jag ett härligt badkit, till vårt blivande badrum, det ser jag fram emot att använda! Svärmor och svärfar kom med presentkort til len prylaffär jag gillar, och av Sambons mormor fick jag lila örhängen och ett tittskåp, utöver blommorna. Morrhoppa och hennes fästman kom med en Yersminbuske, och en annan slingrande växt som doftar gott, som jag alltid tappar namnet på.. De hade köpt Nora Roberts Blå Dahlia till mig med, så den ska jag snart börja läsa =) En present som verkligen fick mig till tårar var en mugg med orden min syster, inuti står dikten..

Vännerna sov över och vi såg klart på 1408.. en film som Sambon och jag inte vågat se själva innan. Den var sådär..

Dagen efter fick jag hjälp att plantera mina växter, som jag verkligen måste ut och vattna igen snart.. Ett annat vänpar (de som gifte sig) kom också och hade en present med sig, tre ramar, som hon chabbychicat med tre svartvita foton på vår lilla familj. jättevackra!

Jobbade det sista för denna sommaren, och nu sitter jag här och njuter av att äntligen ha semester. Stor Kusin är här, de leker, Lilleman och han, snart blir det pannkakor och sedan ska vi och bada med kompisar till oss alla tre. Stor Kusinen ska sova över, så ikväll blir det Harry Potterfilm =) Imorgon blir det en liten tur till den lokala nöjesparken med samma vänner som vi ska träffa idag =).. hela veckan är planerad, och jag ska ändå bara göra grejer jag tycker är roliga. Jag hoppas det kommer bli en härlig semester!

Ha det bra, lilla k

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas din födelsedag blev bra och att du finner nån bra plats till tavlorna!
    Stor kram
    Johanna

    SvaraRadera