fredag 31 juli 2009

Grillade på torpet

I går grillade vi på torpet, många av släktingarna tillika nära vänner kom dit. Det kändes skönt att se så många man tycker om där, det betydde mycket för mig och för mina föräldrar med tror jag. Det var en mysig kväll, men du fattades såklart.
Mor läste omstrukturerade ordspråk, och jag kunde riktigt se dig framför mig, sittandes och fundera, i en stol med händerna knäppta över magen och med benen rakt ut, korsade, och antagligen skulle du klura ut de flesta långt före oss andra med..

På dagen var Stor Kusin och Yekisan här och fikade lite. Pojkarna lekte, Yekisan var trött och somnade nog en stund på soffan medan jag grejade. Det kändes så skönt att veta att hon kunde somna här. Att hon kände sig så hemma och trygg här.

Lillemans Farfar har varit här i flera dagar med och grejat och snickrat och donat med vad som ska bli ett badrum. Så skönt att något händer!!

Snart ska jag till jobbet. På lördag blir det dop och på söndag ska vi till bauhaus och ikea med svärföräldrarna =)

Denna veckan går nog fort med allt jag ska hinna med innan kalaset.. sen har jag sommarlov i tre veckor.. hoppas jag har råd och ork att hitta på lite roliga grejer med min kära familj! ...åtminstone ork...

Ta hand om er, Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar