fredag 18 november 2016

Tom fast ändå Proppfull

Ibland är det så mycket som pågår i ens liv att man känner sig helt tom fast ändå helt proppfull. Papper till adoptionen som ska fyllas i, rädslan att någonstans bli bortsållad på vägen så att drömmen om ett barn spricker. Vi har klarat och få godkänt på den svenska ansökan, så nu är det alla papper som det land vi valt kräver som ska in, och vi ska återigen bli bedömda. Nu är vi såå nära, och om vi blir godkända här får vi stå i barnkö. Även om vi nu står på sista steget i adoptionsprocessen så är även den väntetiden enormt lång. Sex år har vi väntat på att få ett barn, och blir vi godkända i nästa steg så väntar vi alltså på att det någonstans ska finnas ett barn som kan komma till vår lilla familj. Väntekön är allt mellan 6 månader och 3 år.. Medan jag fixar med alla papper ska allt det vanliga i livet också skötas, och trots att det egentligen är ett heltidsarbete med alla blanketter som ska fyllas i och beställas etc så måste vi ju ta hand om vår vardag och våra arbeten. Dessutom är julen på intågande och jag vill att vi ska få en helt underbar jul, särskilt för Lillemans skull. Imorgon är det den årliga kransbindningen på torpet, och vi ska hugga utegranen. Så mysigt! Hemma håller vi på att bygga en platsbygd garderob till Lilleman så det är ganska uppställt, samtidigt som vi ska fotografera vårt hus m.m. för att lägga till adoptionshandlingarna. Det är mycket omstrukturering på jobbet och det har fortgått hela hösten. Det kommer att bli bra när vi är klara, men det är en lång väg att gå innan det är klart, samtidigt som det inte finns någon tid avsatt för dessa förändringar. Nu vill jag få garderoben klar och grejerna insorterade, julfint i huset och adoptionshandlingarna ivägskickade. Jag vill få struktur på jobbet så vi ska kunna arbeta som det är tänkt. När det är klart så kan jag njuta av advent och hinna göra allt det där vi brukar. Men jag är vid ganska gott mod nu, jag ser en ljusning vid horisonten. Så jag försöker ta en dag i taget och försöker klara av en sak i taget, liksom bocka av en lista på allt jag har att göra. På önskelistan i år står: (förutom ett barn till och ett fint vardagsrum, som behöver renoveras och som ligger på is ett tag till) * en färdigbyggd garderob * klädda duschdörrar * Leila Lindholms julbok * en mugghållare till bilen * vita plädar till soffan som är lurviga på ena sidan och velour på den andra. * spolar till min symaskin och såklart- * En härlig jul för hela min familj och mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar