onsdag 4 maj 2011

Häst och vagn..och Bullerbykänsla!

Våra kära vänner, Hildas familj, skulle ut och köra med häst och vagn en härlig vårdag vid påsktid. Så de ringde och frågade om Lilleman och jag ville åka med. Självklart ville vi det! De körde längs med de små vägarna där de bor, och i skogen en runda. Vägarna är lantliga, det finns gamla gärdsgårdar och hagar med vitsippor överallt! Fina gårdar körde vi förbi och jag tänkte där jag satt, att det här är livet! Det är verkligen det ultimata sättet att köra runt och se sig omkring! Riktigt härlig Bullerbykänsla var det där vi satt och jag önskade att det aldrig skulle ta slut!
Roligast tyckte Lilleman det var när en keps flög av, mamma Hilda hoppade av i farten, sprang och hämtade kepsen och sedan upp på vagnen igen! När hästen travade på ordentligt var också väldigt roligt!! Vi stannade till vid en liten sjö, och där hoppade barnen i för att få bada fötterna lite.. självklart vinglar Lilleman till och sätter sig pladask på rumpan i vattnet. Så resten av turen får han ha sin tröja som kjol och min tröja upptill! Någon vecka efter hörde de av sig igen och då fick vi åka tvåspann! Denna gången var det på kvällen, och trots att vi var väl påklädda så frös vi om händerna. Det var härligt och friskt, men vi fick tina upp oss med en dusch och varm choklad..innan vi kröp till sängs och läste en Lassemajabok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar