söndag 21 november 2010

Antidepressiva..

Har slutat med mina antidepressiva tabletter.. Kände att jag gick omkring som en zombie, var varken glad eller ledsen, varken trött eller pigg, varken arg eller lugn...Och när jag insåg det, då började jag trappa ner i dosen.. sen blev det ett litet abrupt avslutande, för när jag hade trappat ner till en halv tablett och ätit det ett tag så glömde jag helt enkelt bort att ta dem.. och när jag insåg att jag glömt dem i några dagar så kändes det avigt att börja ta dem igen.. Nu snart tre veckor senare känner jag inte längre av biverkningarna som avslutande kan ge.. Yrsel, darrningar, kroppsdelar som "sover" och svimningskänsla.. dessutom gick jag från att vara som en zombie till att bli superirriterad och ledsen på allt.. ungefär som när jag har en otroligt jobbig PMS..

Nu däremot känner jag mig mer som mig själv än vad jag gjort på länge. Jag orkar reflektera över saker som jag inte gjort på ett tag och jag orkar vara den sociala människa som jag är, fullt ut.. Men samtidigt orkar jag inte göra för mycket på en gång.. däremot känner jag inte den låsning som jag har fått gentemot saker innan, nu tänker jag mer - jaja, orkar jag inte nu så kanske jag gör det imorgon, vi får väl se..

Jag frågade min närmaste klasskompis om hon märkt någon förändring på mig de senaste veckorna och hon sa att jag pratar mer och är mer intresserad och engagerad.

Tabletterna har varit kanon, de gjorde så att jag kunde fungera normalt när jag brakade ihop och inte kom upp på egen hand, men nu ska jag fungera på egen hand utan dem, har jag tänkt. Men jag tar en dag i taget, och ser det inte som ett bakslag ifall jag behöver börja igen!

Ha det bra, Kram lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar