söndag 13 september 2009





Med hösten kommer pysslet.. vi träffades en eftermiddag och satt och pysslade, en väninna och jag, resultatet blev varsin fin krans =)
Jag tror och hoppas att det kommer bli en vana, för vi har redan träffats igen och pysslat efter den gången, bilder kommer framöver =)

Idag har varit en bra dag, trots att det inte var någon skördefest, som det stod att det skulle vara =/. Men vi hade en trevlig förmiddag ändå =)
Helgen har bestått av att röja lite i trädgården, ta hand om frukten som legat i gräsmattan och dragit bort det vissna i rabatterna. Planterat ljung och kål i krukor utanför entren, så att det ska bli en inbjudande syn.. Vi, Lilleman och jag, har bakat kanelbullar och kärleksmums till Lillemans kalas på lördag.. Allt som kommer serveras har han valt själv =) En mycket bestämd liten herre! Ska dock överaska honom med att göra roliga tårtor, hoppas bara de blir bra =)

Jag har möblerat om lite, städat och röjt undan lite i huset och snart hoppas jag att det börjar bli klart så att det endast behövs dammsugas.. en hel del återstår dock..

Imorgon kommer min kära klasskompis och vi ska plugga inför en dugga i nästa vecka. På eftermiddagen ska jag handla, koka plommon och äppelmarmelad och så ska jag göra plommonlikör. Har tänkt göra äppeldricka, äppelmust och äppelmjöd med, men det kanske får vänta någon vecka till.

Sedan ska jag fotografera lite och lägga ut, så att den som har lust att se,, får göra det här..

Många kramar Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar