onsdag 9 maj 2012

Efter regn kommer solsken?!

Det har varit en otroligt jobbig tid för mig, och min familj med.. än är den dessvärre inte över kontroller och prover tas kontinuerligt. Kroppen känns inte som min egen ännu och överallt ser jag växande magar.. halvvägs skulle jag varit nu, med andra.. och den första skulle varit född nu.. om allt gått som det skulle.. =( Jag försvinner så ofta jag kan till böckernas värld för att söka tröst och styrka för att orka stiga upp ännu en dag. Jag känner mig dock bättre och bättre.. har funderat starkt på att återvända till min medicin, men jag kämpar för att slippa! Och det verkar fungera! Har just nu läst de fina böckerna skriva av Nora Roberts, om kärlek, ett grönskande Irland och med det även såklart om trolska sägner. Har också betat av Katerina Janouchs böcker om en barnmorska och hennes tillvaro. Bra böcker men som dessvärre inte ger mig den totala glömskan om det som hänt som jag just nu behöver.. De går lättare att applicera på min tillvaro än vad Roberts böcker gör. Lyssnar mycket på irländsk musik, celtisk musik och finner glädje och lugn i den. Samtidigt som den minner mig om min största saknade, Varg. Det var ju han som introducerade mig för denna! Hur ljuvlig är inte The Galway Girl! Även sonen har fastnat för denna musik, favoriten är nog The wild rover =)..vilket känns som ett skönt avbrott mot Munther, Saade och Sean Banan.. Ska nog ta och titta på de fina filmerna jag har som berör kärleken och Irland =) Har ägnat mig åt själavård och planterat med Lilleman =) De säger ju att det är terapi att dona i trädgården =) Det blev tre stycken lådor.. en för jodgubbar, en för örter och en för grönsaker.. Lilleman sådde förtjust morötter, salladslök och ätbara blommor! Ska bara komma ihåg att vattna dem, och att så salladen när det inte är så kallt längre.. Det är så härligt att vakna och se den ljuva solen svepa över byn nedanför. Men lika härligt är det att se dimman svepa fram efter en härlig uppfriskande promenad på kvällen, för att sedan dricka te och lyssna på senaste ljudboken sonen valt (just nu- hur man tränar en drake av Cressida Cowell(?) För att inte nämna hur härligt det är när man bäddar ner sig i sängen, med fönstret öppet och täcket uppdraget till öronen för att lyssna på det härliga regnet och somna av dess rytmiska droppande. Men nu är det dags för sängen, imorgon blir det till att vara tidigt på jobbet.. Hälsningar lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar