tisdag 10 augusti 2010

Lillemans blåvita stjärnrum





Lillemans rum var förr ett grått rum med extremt lutande golv, och jag skojar inte.. gick man från öppningen mot fönstret så blev man sjösjuk och dessutom stod man en halv meter längre ner. Sambon, Svärfar och Far började riva och totalrenoverade hela övervåningen. Vårt nyrenoverade sovrum har ni sett sen tidigare så nu får ni se Lillemans rum med.. Hans textilier varierar en hel del efter tvättdags, årstiderna och humöret, mitt mestadels =) Det varierar mellan att vara ett bilarbilarrum, riddar/drakrum och Nalle Puhrum.
Så satt jag en dag och kikade på Ellos hemsida och hittade ett överkast med ljusblå stjärnor från Zara Home Kids.. Matchande påslakan fanns med och nu ser Lillemans pojkrum ut som jag tänkte mig det från början! Vimplarna och stjärnkuddarna sydde jag själv då Lilleman såg liknande grejer i en inredningsaffär, tyvärr hade jag inte råd att köpa en kudde för flera hundra utan sydde därför istället en.. Hissgardinen köpte jag billigt på Ullared, till vårt sovrum.. men den blev så bra i Lillemans rum så jag insåg ganska snabbt att jag borde köpt två.. men de var slut såklart.. Ovanför sängen sitter självlysande små stjärnor som fördriver mörkret, så att det inte är farligt att somna i sin egen härliga säng..Men det bästa av allt är att både Lilleman och jag är nöjda med resultatet, vi har fått bestämma båda två =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar