söndag 22 augusti 2010

Äntligen semester!

Så var den här, min efterlängtade semester.. Började med att lösa melodikrysset, sedan tvätta Hela sängen, lakan och täcken, you name it.. Sen behövde chefen ha in någon till kvällen.. så då hoppade jag in och jobbade.. Bra pengar på en lördagskväll ju! Dagen idag startade med att vika tvätt, härlig frukost med min lilla familj och att göra upp en lista för min kommande semestervecka -

Städa alla skåpen i köket och röj ur skafferiet.
Baka frallor, bullar och biccotti
Ordna skåpet med utekläder och skor
Borsta och måla utemöblerna
skrapa och måla en missfärgad bit av huset
Plocka äpplen, baka pajer, göra mos, mjöd, glögg och eventuellt vin?!
Ta hand om vinbären, och eventuellt göra likör och glögg..
Röja i trädgården, plantera ut mina hortensior.
Träffa vänner
Åka på semester
Rensa vardagsrumsskåpen
Slappa
Umgås med familjen, vännerna och kanske bada..
Börja läsa inför skolan..

Börjar återstoden av dagen med att slänga igång spotify, städa köksskåpen, skafferiet och att baka lite grann..

Vi får väl se hur långt jag hinner.. har en liten kille med något förhöjd temperatur som jag får hålla ett öga på, och underhålla ibland med..Och så middag till familjen och eventuella jobbare..

Ha en lugn och skön dag!

Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar