lördag 3 juli 2010

Sommar med musik

Musik betyder så oerhört mycket. Man förknippar den med olika människor, en låt som minner om någon saknad får tårarna att rinna och man kan inte förmå sig att stänga av låten. Man tvingar sig att lyssna på den, för man tycker om den, man vill minnas - fast det gör så ont.

Sedan lyssnar man ofta på olika sorters musik beroende på vilket humör man är på, är jag exempelvis är arg så strömmar något snabbare och gnälligare ur högtalarna hemma, och då bör du nog vända i dörren ;) ..

Är jag glad kan det bli allt möjligt som får mig att fortsätta må bra.. och du ser mig dansa runt i mitt kök med ett köksredskap som mic..

Avslappnande musik brukade vara Winnerbäck, Melissa Horn, Amanda Jensen, Oh Laura och Takida men länge har den sortens musik gjort för ont. Nu kan jag åtminstone spela den ibland igen..

Sedan har jag musik som jag kallar attitydmusik, som får en att liksom peppa upp sig, vilken attitydmusik man har tror jag är väldigt individuell, för sambon och jag har väldigt olika.. Hans attitydmusik får jag nämligen gräslig huvudvärk av :P Min är iaf bland annat vissa låtar av Pink och Lady gaga, och såklart Baracuda, haha..

Sedan finns det såklart julmusik och sommarmusik, som man bara måste höra vid de respektive tillfällena.. och ja, jag bojkottar Gyllene Tider.. Sarek däremot gillar jag och svenska visor i allmänhet =)

Hur som helst, så kan jag äntligen lyssna på musik igen, det har varit väldigt tyst runt om mig länge nu, och även om det gör ont eller blir för mycket ibland, så kör jag skiva efter skiva nu.. och ofta rullar Duffys ljuva stämma genom rummen här =) mmm.. Warwick Avenue

Till semestern i år planerar jag en feelgood sommarskiva, för vår lilla familj att spela i bilen, förra årets känns väldigt dyster, medan detta årets skiva kommer att vara lite gladare och med mer inre harmoni. Även om saknaden fortfarande är mycket stor kommer det för mig, go´ vänner, bli en sommar med musik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar