lördag 4 juli 2009

Juli

Idag kom regnet, efter många mycket varma och soliga dagar kom det igen. Den ljuvliga doften av grönska strömmar åter in genom det öppna vardagsrumsfönstret. Gardinen böljar lätt i vindens brus. Dagen har varit bra.
Jag, Lilleman och StorKusin promenerade iväg och badade med några nära vänner till oss alla tre. En härlig dag som sedan fortsatte med en trevlig grillkväll trots regn och blixtrar med Morrhoppa,Yekisan och Sambon, Grannmoster (låt oss kalla henne för Lady) och Grannkusin (Polly) med familj. När vi sedan kom hem kom Kusin Vitamins mamma och min Grannmoster (Selma) på minibesök och pratade lite. Med andra ord en väldigt bra dag!

Veckorna som gått sedan sist jag skrev har varit späckade. Midsommarafton var svår, fast ändå trevlig. När vi kom hem klockan sex dagen efter, somnade jag och sov fram till morgonen dagen efter det, helt slut.
I övrigt är det planering för huset, vännernas bröllop och framför allt jobbet som tar min tid. Jag längtar något otroligt mycket efter en semester, med min Sambo och Lilleman. Utflykter eller liknande, men helst en som innebär att resa någonstans och sova där.. Hade verkligen behövt det.

Är inte alls sugen på att börja skolan. känns inte som att sommarlovet ännu har börjat och jag är rädd att jag kommer att vara lika trött när skolan börjar igen som jag är nu. Det borde finnas någon form av uppvilningspeng som man skulle kunna söka när man är mentalt utmattad, utan att behöva sjukskriva sig alltså. Vill ha pengar och kunna anställa någon som gör det vi måste - och vill, få gjort här hemma, så att vi kan åka på en semester. Ändå trivs jag ganska bra på mitt jobb.

Nora Roberts triologi om syskonen Gallagher läste jag ut och läser istället nu ytterligare en trilogi av henne om tre kvinnor vars liv flätas samman. Hoppas att få Nora Roberts nya trilogi med boken Blå Dahlia av Morrhoppa i födelsedagspresent. Vi får väl se..

Såg en reklam om Melody Gardots cd, tål att kollas upp, likaså tipsade Morrhoppa om en artist.. måste kolla upp- glömt vad hon hette dock..

Dags att sova. Imorgon är det loppis och inköp av bröllopspresent som gäller, innan jag ska provsminka bruden. Håruppsättningsprovningen blev i alla fall kanonbra =)..

Du ska veta att du inte är glömd, att vi saknar dig varje dag, hur vi skulle glädjas om du kom tillbaka.

Många Kramar Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar