söndag 19 april 2009

Bröllopsfunderingar (inte mitt..)

Vi är bjudna på bröllop i sommar, jag funderar över vad jag ska ha på mig.. hittade två klänningar på tradera säljaren heter Carapan. Helt ljuvliga! Skulle verkligen vilja ha en..
Har funderat på vad vi ska ge brudparet, men det tänker jag inte skriva här ifall de tittar in.. ska bolla mina idéer med några idéerika personer - ni vet vilka ni är =)

För övrigt kretsar mina tankar runt att fixa och dona i huset, försvarsmekanism kan hända, för att slippa tänka på allt annat. Tankarna går hur som helst till ett tyg till nya kökssoffan, kuddar i grönt och blommigt/rutigt/randigt etc.. som lilla soffan ungefär.. Tyckte att alla fina kuddar var så dyra så jag köpte samma tyg fast i form av handdukar (Hemtex och Green gate) som jag sedan sydde om till kuddar. Kuddar köpte jag på IKEA..
Ständigt på jakt efter nya små tygbitar som kan matcha och förgylla mitt kök =) Sedan vill jag ha Mårbacka-pelargoner (ljusrosa) i alla köksfönster också...=)

Ommöblering i hall och gamla vardagsrummet pågår också och jag hoppas verkligen att min kära kusin Vitamin kan köpa hatthyllan åt mig på IKEA i Stockholm då den har utgått från alla andra av IKEAs varuhus.

Våra små vardagsrum ska bli ett stort vardagsrum och jag tänker mig vitt, vitt, vitt förutom våra svart-blå soffor. Murgröna klättrande i ringar i fönstren och vita skira gardiner.. längtar till att det blir färdigt eller ja, iaf påbörjat..

Nog drömt för idag, nu ska jag ta hand om alla kläder inför morgondagen..

//Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar