söndag 1 mars 2015

Denna dagen hatar jag..

Idag är en sån där dag jag hatar.. egentligen var den igår, men jag visste om att det var den dagen, så jag försökte göra roliga saker för att slippa tänka på vilken dag det var... och så kom det och bet mig i rumpan idag istället... Egentligen har nog även denna dagen varit ok, ganska mysig faktiskt.. men tankarna har hängt över mig som ett oroväckande moln.. eller inte så mycket tankarna, för jag är rätt tom i huvudet, utan mer känslan av ledsamhet.. Hmm.. hur ska jag förklara.. tankarna kom för några veckor sedan, alltså, de finns ju alltid där, men mer intensiva liksom. Jag satt och körde upp till min vän Hilda i skogen, sent en kväll för att ta en kopp te och gå ner i varv lite när hennes barn och min Lilleman somnat. Plötsligt började dessa enormt tydliga minnesfragment spelas upp i mitt huvud. Så verkliga som om det var igår och så tydliga som om de varit på film! Sekvens efter sekvens, filmsnutt efter filmsnutt. Det har varit jobbigt för mig att inte kunna se Varg så klart på länge.. Men nu plötsligt var han här! Episod efter episod och minnesfragment jag inte visste att jag hade kvar! Tårarna formligen forsade över mina kinder och jag var så otroligt glad, fast ändå så ändlöst ledsen på samma gång. Jag var glad för att jag kunde minnas, men ledsen för att jag saknar honom så.. För inte så länge sen så slog mig tanken igen, -jag ringer och frågar Varg! inte heller det har funnits på ett tag och jag blev så pass chockad av den att jag bara sjönk ner på en stol. Nu idag känns huvudet mest tomt ändå. Men kroppen gråter ända in i märgen trots så pass få tårar på utsidan.. Den tomma ensamhetsgråten, saknaden. Jag sa det till Lilleman nu när han skulle sova .. "-Jag är ledsen idag!" "-Då ska jag krama dig med kärlek och omtanke", svarade han.. Haha, vad får han allt ifrån.. vi släckte och inom kort så sov han, liggandes på min arm.. i mörkret kände jag dock hur hans hand tog fast om min, för att även i sömnen ge mig tröst.. Nästa gång jag skriver kanske jag kan skriva om allt roligt som hänt, hund o giftemål etc.. men också om de små änglarna jag förlorat, nu fem till antalet.. och kanske dröjer det inte typ två år tills jag skriver härnäst.. vem vet.. ha ett härligt år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar