torsdag 13 januari 2011

Vårkänslor och Tilda Winge!


Vaknade en morgon och gick ner och släppte in katten. Luften som kom emot mig var kall och frisk, men samtidigt hörde jag fågelkvittret och kunde riktigt känna hur våren sipprade in i varenda por i min kropp. Jag kunde känna längtan efter tulpaner, dessa vackra blommor som skvallrar om vår, tillsammans med videkisar, så lena att dra mot sin kind.. Men min längtan efter vår får jag försöka att ignorera ett tag för att inte bli alldeles tokig varje gång det tunga kalla mörkret faller, och snön likaså. Därför tänkte jag att jag skriver ner min lilla längtan efter vår, så att jag kan ta fram den, och visuellt lukta på den, lite då och då..

Min kära vän, är en otroligt duktig..ja, möbelkonstnär skulle jag vilja kalla henne. Hon tar en gammal ful möbel, ram eller vad hon kan tänkas få sina ögon på och renoverar den så vackert, i shabby chic stil! Hade jag haft pengar .. och hus till det så hade jag köpt varenda sak!

Gå in och titta på hennes hemsida www.tildawinge.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar