lördag 7 augusti 2010

Litteraturfrossa

Jag älskar att kunna lägga mig och läsa en bra bok. Känna lugnet svepa in mig i en annan värld! Dessvärre har min lektyr på sistone varit tämligen begränsad då jag inte orkar läsa mer än vad skolan kräver, och en och annan inredningstidning såklart.. Men nu i sommar har jag läst hela Twilightserien som jag kan rekommendera, även om man inte är så förtjust i vampyrer i vanliga fall :[ Läs dem innan ni ser filmerna, jag tror att de blir bättre då, både filmerna och böckerna.. =)

Läste en bok jag varit på jakt efter länge - Sophie Kinsellas "Mitt nya liv" som jag uppmanar er till att läsa, har ni redan läst den säger jag bara Mont Blanc och börjar gapskratta igen.. Har läst Karriär och köksbesvär, bra men inte lika bra. Mitt nya liv är en himla härlig bok, liksom "Sirila män" av Karin Brunk Holmqvist och Små citroner gula, som jag läst igen nu.. har läst andra delen i Nora Roberts nya triologi, bra, fast inte lika bra som de tidigare.. men den kanske tar sig i sista delen.. det är bara att vänta =)

Har läst alla Brunks böcker nu tror jag, har mina favoriter bland dem, och väldigt många av Nora Roberts.. så nu är det dags för att läsa ytterligare en av Kinsella.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar