torsdag 8 juli 2010

Bara en kopp kaffe..

Idag, skulle jag bara ta mig en kopp snabbkaffe, Efter att vi ätit mellanmål. Så jag satte på vattnet, tog ner en kopp och la i pulvret. Sedan gick jag och dukade av efter mellanmålet, tog fram grejer så att min Lilleman skulle kunna bada i poolen. Hällde upp vattnet i koppen och slog på mjölk. Sedan ville Lilleman ha den lovade glassen, och så måste jag ju skura poolen och fylla den med vatten, eftersom det skulle bli säsongens första bad i den.. En bok är ju bra att ha i hammocken och så måste vi smörja in oss med solkräm innan vi kan vara i solen. In och hämta muggen med kaffet, hoppsan tvättmaskinen tjuter. Hänger upp tvätten, sätter mig i hammocken och inser att jag når inte mitt kaffe.. Startar datorn tar kaffet i handen. Sätter mig igen och äntligen kan jag ta den första efterlängtade klunken kaffe.. Suck, kallt.. in och göra nytt.. och kommer under tiden på att jag har en hel del andra saker som behöver göras..

Vi kommer efter ett tag och en mugg kaffe på att vi vill se på film i hammocken, ligga där och mysa Lilleman med sin bärbara dvd och jag med min dator. men då måste vi ha ström då ingen av dem är laddade.. var hittar man en förlängningssladd här? Ingenstans såklart.. så jag tar en sladd jag har i mitt rum och bygger som en förlängningssladd in till närmsta förrådet, ingen ledig kontakt.. nästa förrråd - fel uttag. Får bygga vidare in mot huset, med varenda sladd jag kan hitta i mitt rum.. sen sätter jag mig i hammocken och pustar ut.. -Mamma, min dvd laddar inte.. GAH, vad nu då?! aha, knappen på ena av de använda grendosorna är avstängd.. puh, äntligen klart för att bli mys, tog bara 40 min.. snart är det dags för middagen =/

Med hopp om en trevlig kaffestund och lugn och ro i hammocken// Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar