torsdag 3 september 2009

Hösten på intåg

Sista sommarveckorna blev bra, med en härlig minisemester och mycket syltkokning och andra aktiviteter för mig och Lilleman. Inköpet av stor kyl och frys avklarades äntligen också.. så nu blir det inte fler sylter och marmelader denna säsongen, resten av skörden ska frysas.
Nu är hösten på väg. Ett löv föll och dalade ner över bilen häromdagen, medan jag tittade på det. Vackert och sakta virvlade det. Det plus det faktum att det var första skoldagen ingav känslan av höst. Denna veckan har verkligen visat hur årstiderna skiftar, sol ena dagen och ösregn nästa.
Kvällarna är mörka. Jag känner hur något sorts lugn omfamnar mig. På hösten och under julen brukar jag må ganska bra, det hoppas jag på även denna höst.
Jag kan sätta mig i soffan och se en film, strosa i min trädgård och plocka plommon och äpplen av olika sorter. Jag ändrar mitt hem, det byter skepnad till att välkomna hösten. Jag vill kunna vila i mitt hem, men även pysslandet gör mig lugn. Om jag ska kunna klara skolan måste jag ha en oas där jag kan få lugn och ro.
Skolan är inte så farlig, än i alla fall. Det är skönt att gå med människor som känner mig, att jag inte behöver låtsas var någon jag inte är, jag behöver inte låtsas vara glad och alert när jag inte är det.
På kvällen imorgon ska jag till Morrhoppa med några vänner och se på film, i helgen ska jag och Tilda möblera om här, pyssla och gå på en närliggande loppis =) Lilleman ska gå på sin första fotbollsträning också. Det blir nog en bra helg. Veckan har varit bra.
Snart fyller Lilleman år, vi ska baka kanelbullar och göra tårtor har han bestämt. Jag känner att jag måste koncentrera mig mer för honom och hitta på mer saker med honom. När hemmet är i ordning och funktionellt ska jag börja få bättre rutin på annat också. Jag tror att jag röjer här för att må bättre. Just nu är jag ändå mest lättad över att jag fungerar skolmässigt, min hjärna har inte samma vakuum längre, utan ett annat sort vakuum tror jag..
Nu är det dags att låta sömnen svepa med mig tills nästa dag är i antågande, jag hoppas på en ljuvlig höstdag.

Du är i mina tankar och saknaden är stor!

Lilla k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar